Ključne karakteristike AI vođa
IBM je objavio novo izvješće pod nazivom AI na djelu koje naglašava strategije umjetne inteligencije tvrtki koje se smatraju vodećima u području umjetne inteligencije.
Industrija razvoja računalnih igara neprestano raste, kako globalno, tako i u Hrvatskoj, u kojoj danas okupljamo izniman broj mladih talenata i znanja za daljnji razvoj kreativnih projekata, istaknuo je u svom govoru na konferenciji Future Perspectives of Game Development, održanoj na Algebri u Zagrebu, legendarni dizajner i proizvođač videoigara John Alfonso Romero.
Industrija razvoja videogara 2022. je na globalnoj razini ostvarila prihode od oko 185 milijardi američkih dolara, a do 2025. globalno će ta brojka preći i 300 milijardi dolara, čime je to jedan od najunosnijih i najbrže rastućih sektora svjetske ekonomije.
Keynote govor Romero je započeo pričom o teškom djetinjstvu punom selidbi, nesretnih slučajeva i vrlo teških životnih prilika. Rođen u Coloradu, kao Amerikanac Cherokee i meksičkih korijena, već do desete godine života proživio je horor gori nego je prisutan u većini njegovih igara, a upravo ga je ta nesretna životna priča potaknula na razvoj karijere obilježen ekstremnim naporima i egzemplarnoj radnoj etici. Do kraja osamdesetih već je razvio brojne igre, dok se početkom devedesetih okrenuo 3D grafici i igrama iz FPS žanra koje su donijele revoluciju na tržište videoigara. Prva igra koju su razvili unutar vlastite tvrtke id Software bila je Wolfenstein 3D, koja je bazirana na popularnoj igri iz osamdesetih godina, a razvijena je u samo četiri mjeseca, no ipak najzahtjevnija igra na kojoj je najduže radio bio je svakako Quake iz kojeg su kasnije razvijene brojne druge uspješne igre. Romero je i danas najpoznatiji po Doomu kojeg je u Algebri igrao sa svojim najvećim fanovima bez ijedne izgubljene partije.
"Ova je zemlja puna strasti i igrača, ali i onih koji razvijaju videoigre. Imate ovdje odličnu ekipu, Croteam, koji su prisutni u ovoj industriji već 30 godina. Oni su vjerojatno jedni od najiskusnijih timova u razvoju videoigara uopće na svijetu. Budućnost videoigara nalazi se u umjetnoj inteligenciji, a velik utjecaj imat će VR i AR. To je budućnost i stvaranja, ali i igranja videoigara te velika pomoć, ali i izazov dizajnerima, u budućem razdoblju", istaknuo je Romero i posebno se osvrnuo na mogućnosti koje danas postoje u aspektu edukacije za područje razvoja igara:
"U vrijeme kada smo mi počinjali nije bilo ni studija ni edukacije za razvoj igara, većina nas je u to vrijeme bila samouka, zato su danas fakulteti i Sveučilišta poput Algebre dragulji ne samo za područje Hrvatske, nego i čitave regije."
U listopadu 2013., Sveučilište California-Santa Cruz zaposlilo je Romera kao kreativnog direktora svojeg magistarskog programa za igre i medije gdje je gradio kurikulum zajedno s legendom dizajna igara i suprugom Brendom Romero.
"Obrazovanje je važno, ali mora kombinirati praksu i stvaran rad na igrama s učenjem najnovijih trendova i tehnologija. Trendovi se neprestano mijenjaju, danas su to AI, VR i AR kao dominantne tehnologije, uz engine poput Unreala koji se konstantno nadograđuju na nove verzije. Moj savjet mladima je da krenu raditi na igrama što ranije, žele li ući u tu industriju, jer svaka minuta koju ne iskoriste prilika je koju će netko drugi rado uzeti za sebe", istaknuo je.
S njim se slaže i Davor Hunski, Chief Creative Officer domaćeg studija Croteama, koji su uz Serious Sama, autori i iznimno popularne puzzle igre Talos Principle I i II kojoj je izdavač Devolver Digital.
"Postoji interes za našim kompanijama i ja ne mislim da će to stati u budućnosti. Dapače, pogotovo sa razvojem umjetne inteligencije. Zato bih potaknuo mlade da se bace u to, naravno, treba jako puno rada i ljubavi i ništa neće doći preko noći, ali potencijal je ogroman", rekao je Hunski.
Uz Romera, na konferenciji su se našla mnoga poznata lica iz domaće industrije razvoja računalnih i videoigara, a na panelu o novim tehnologijama i AI-u razgovaralo se o prilikama i mogućim turbulencijama s kojima će se suočiti kreativci u timovima koji se tehnologiji ne prilagode dovoljno brzo.