VRIJEME PROMJENA

Prihodi virtualne proizvodnje doseći će 1,1 milijardu dolara 2028

Iako je još u ranoj fazi, AI će vjerojatno biti još jedan čimbenik u nadolazećim godinama, transformirajući složene tijekove rada VP-a

Prihodi virtualne proizvodnje doseći će 1,1 milijardu dolara 2028
Depositphotos

Predviđa se da će ukupni prihod povezan s tržištem virtualne produkcije (VP) dosegnuti preko 1,1 milijardu dolara u 2028., u odnosu na 138,7 milijuna dolara u 2023., prema Omdiji. Do rasta će doći zahvaljujući širokoj upotrebi u snimanju filmova i novim slučajevima upotrebe u korporativnim i obrazovnim okruženjima

“Istaknutost virtualne proizvodnje značajno je porasla kako se razvila moćnija tehnologija, brzo poboljšavajući svoju učinkovitost,” rekao je Matthew Rubin, glavni analitičar u Omdiji. "Globalni događaji kao što je pandemija COVID-19 također su ubrzali usvajanje, budući da su tijekovi rada bili snažno pogođeni."

Iako su dobrobiti VP-a za snimanje filmova relativno dobro shvaćene, uz očite i usporedive prednosti u odnosu na zelene ekrane, slučajevi korporativne i obrazovne upotrebe još uvijek se razvijaju. U korporativnim postavkama, tvrtke kao što su SmartStage i Vū prednjače u korištenju tehnologije, s pojednostavljenim rješenjima po principu "ključ u ruke" i pretplatama za podršku učinkovitijoj obuci, marketingu i suradnji. Mnoge instalacije već su implementirane na visokoškolskim ustanovama, nudeći transformativni alat za obogaćivanje iskustava učenja, kao i budućih komercijalnih prilika.

Iako trenutačno predstavlja mali dio šireg tržišta LED zaslona, dugoročna prilika za dobavljače LED-a je značajna, budući da potražnja raste ne samo od velikih studija za filmsku ili TV produkciju, već i od institucija visokog obrazovanja i korporativnog sektora, koji su postavljeni za CAGR od 130 posto odnosno 111 posto za 2023-28. Ovo bi trebalo povećati vrijednost LED hardvera za virtualnu proizvodnju sa 73,5 milijuna dolara u 2023. na 513,2 milijuna dolara u 2028.

Prvi predvodnici u VP prostoru uključuju LED dobavljače kao što su ROE Visual i AOTO (koji zajedno imaju više od polovice tržišnog udjela u 2023. u smislu količine), ali s agresivnim strategijama rasta u ovom području poput InfiLED-a, Sonyja i SiliconCore, među ostalim, konkurenciju brzo sustiže. Ovo izjednačavanje konkurentskog krajolika pomaže sve veća standardizacija na tržištu u smislu tehnoloških zahtjeva.

Iako je još u ranoj fazi, AI će vjerojatno biti još jedan čimbenik u nadolazećim godinama, transformirajući složene tijekove rada VP-a. To će se prvenstveno postići pomoću algoritama za optimizaciju renderiranja, animacije i zadataka postprodukcije, poboljšavajući učinkovitost i skraćujući vremenske rokove. Osim toga, strojno učenje pomaže u prediktivnoj analitici za bolje donošenje odluka tijekom planiranja proizvodnje. Kombinacija umjetne inteligencije, najsuvremenije ProAV tehnologije i kreativne industrije potaknut će daljnje prilike za virtualnu produkciju iz tradicionalnog snimanja filmova u nove vertikale, učinkovito stvarajući nova tržišta.

“Dobavljači koji trenutno nisu uključeni trebali bi tražiti partnerstva u susjednoj tehnologiji kako bi se najbolje pozicionirali za nadolazeći rast. Razvijanje razumijevanja mnoštva tehnologija i procesa na ovom složenom tržištu koje se brzo razvija ključni je prvi korak u virtualnom proizvodnom krajoliku,” zaključio je Rubin.