Globalne isporuke AR i VR uređaja znatno su usporile u prvom tromjesečju 2023. kako su se makroekonomski uvjeti pogoršali, a tržište ohladilo u usporedbi s vrhuncima izazvanim pandemijom zabilježenim prošle godine, prema IDC-u. Sveukupno tržište AR/VR uređaja palo je 54,4 posto na godišnjoj razini u prvom tromjesečju ove godine s VR uređajima koje predstavljaju 96,2 posto isporučenih uređaja.
Među 5 najboljih proizvođača uređaja za AR/VR, Meta je nastavila voditi s udjelom od 47,8 posto, iako je izgubila u odnosu na Sonyjev PSVR 2, koji je osvojio 35,9 posto udjela tijekom kvartala. ByteDance (Pico) je zahvaljujući novim proizvodima i novim tržištima uspio povećati svoj udio sa 4,4 posto prošle godine na 6,1 posto ove godine. DPVR i HTC zaokružili su prvih 5, a svaki ima manje od 2 posto udjela.
"Unatoč nedavnom padu, ovo je uzbudljivo vrijeme za AR/VR tržište jer se očekuje da će se novi sudionici i sljedeća generacija uređaja pojaviti u nadolazećim tjednima i mjesecima", rekao je Jitesh Ubrani, voditelj istraživanja, Mobility and Consumer Device Trackers. u IDC-u.
"Nakon što se Sony ponovno pojavio kao glavni konkurent Meti, sve su oči uprte u Apple, koji tek treba najaviti svoje slušalice. Appleova značajna instalirana baza postojećih proizvoda i usluga zasigurno će pomoći da se slušalice tvrtke razlikuju od ostalih AR/VR dobavljača iako Apple dobici udjela bit će ograničeni u kratkom roku s obzirom na glasine o profesionalnom pristupu i visokoj cijeni povezanoj sa uređajima“, tvrdu Ubrani
Uz nove uređaje brojnih tvrtki, tržište AR/VR još uvijek je u kritičnim fazama razvoja. "Nevjerojatno je vidjeti nove značajke i funkcionalnosti koje se danas pojavljuju na AR/VR uređajima, i iako bi se u početku mogle svidjeti odabranoj publici, one će se razvijati i s vremenom postati istaknute među korisnicima", kaže Ramon T. Llamas, direktor istraživanja za Mobile Uređaji i AR/VR u IDC-u.
"Značajke kao što su praćenje očiju i senzori za okoliš te potencijal iskustava i softvera pokretanih umjetnom inteligencijom – koji su danas u povojima – s vremenom će postati sveprisutniji i potaknuti nove slučajeve upotrebe. Čak i AR/VR slušalice koje stižu već u 2025. učinit će da današnje slušalice izgledaju neobično“, objašnjava Llamas.
Dok VR slušalice (one koje zaklanjaju viziju korisnika) trenutačno dominiraju cjelokupnim tržištem, AR slušalice (s prozirnim ili poluprozirnim zaslonima) doživjele su još jedno solidno tromjesečje rasta u 1. kvartalu 23., što je porast od 12,6 posto u odnosu na prethodnu godinu. Tržište su potaknule jednostavne slušalice poput Nreala (sada Xreal), koje djeluju kao vanjski zasloni za povezane uređaje. U međuvremenu, naprednije slušalice sposobne za simultano lociranje i mapiranje (SLAM) i manipulaciju 3D objektima pretrpjele su tijekom tromjesečja uglavnom zbog problema Microsofta.