Tržište PC komponenti odolijeva krizi koja pogađa računala i njihovu prodaju, pokazuje istraživanje Jon Peddie Researcha. Naime, gaming hardver se bez problema nosi s krizom i nastavlja rušiti rekorde, što potvrđuju brojke. Uz nekoliko "kvaki"...
Radi se djelomično o najskupljim dijelovima tržišta, koje "vuče" unatoč silnim problemima koji pogađaju srednji i niži rang, kad govorimo o gaming hardveru. Zatim, radi se o periodu koji dolazi, ne onom kojem trenutno svjedočimo. I, na kraju, radi se o najjeftinijem dijelu tržišta, kad gledamo unaprijed.
Primjerice, niži ili entry rang je u 2021. donio 6,8 milijardi dolara prihoda, potom je u 2022. pao na 5,08 milijardi, u ovoj bi trebao doći do 5,64 milijardi, dogodine do 6,24 milijarde i u 2025. do 7,37 milijardi. Rezime, proizvođači jeftinijih komponenti će uživati.
Slično je i sa srednjim rangom jer u 2021. je zabilježio 15,52 milijardi dolara prihoda, potom je uslijedio pad u 2022. s 14,09 milijardi, a prognoza je da će se nastaviti s padom i u ovoj godini (11,41 milijardi dolara). Uslijedit će blagi oporavak iduće godine (12,05 milijardi USD), kao i 2025. (12,94 milijarde USD).
Time dolazimo do najskupljeg segmenta PC gaming tržišta. Komponente koje spadaju u tu priču donijele su u 2021. čak 46,23 milijardi dolara, ali u 2022. stiže poveći udarac s prihodima od svega 22,91 milijarde dolara. Neće biti ni ove godine bolje s 20,25 milijardi. Ipak, tržište će se malo oporaviti u 2024. (23,14 milijarde USD) i 2025. (26,83 milijardi USD). No, ni blizu kao situacija iz 2021.
Nažalost, nisu samo proizvođači grafičkih kartica krivi, tu su i drugi jer najskuplje komponente su općenito podosta poskupjele, a gameri shvaćaju da i za manje mogu dobiti mnogo, odnosno, dovoljno da igraju najjače naslove. Monitori, procesori, drugi dodaci... Ili će pojeftiniti ili se višestruko poboljšati ako proizvođači žele situaciju kao 2021.