"NE MOŽE SE BEZ TOG"

Jensen Huang kaže da je AI sastavni dio grafičke tehnologije sljedeće generacije

"Ne možemo više raditi računalnu grafiku bez umjetne inteligencije. Računamo jedan piksel, a drugih 32 zaključujemo."

Jensen Huang kaže da je AI sastavni dio grafičke tehnologije sljedeće generacije

Posljednjih godina trend u PC gamingu je upscaling. Ali, iako se AMD-ov compute-based FSR poboljšao kroz različite iteracije još uvijek nije ni blizu Nvidijinom AI-pokretanom DLSS-u u očuvanju kvalitete slike.

A prema riječima izvršnog direktora Nvidije Jensena Huanga, sada smo na točki gdje je umjetna inteligencija postala gotovo neophodna za grafičku tehnologiju sljedeće generacije.

"U našoj tvrtki koristimo AI za računalnu grafiku. Ne možemo više raditi računalnu grafiku bez umjetne inteligencije. Računamo jedan piksel, a drugih 32 zaključujemo. Mislim, to je nevjerojatno. Dakle, "haluciniramo", ako hoćete to postaviti tako, drugih 32, i izgleda vremenski stabilno, fotorealistično je, kvaliteta slike je nevjerojatna, a performanse su nevjerojatne", kazao je Huang.

Ipak, "ne možemo" je zanimljiva izjava. Iako se može stvarati računalnu grafiku bez uplitanja AI-a, Huang vjerojatno misli na vrhunsku razinu grafičke tehnologije, koja postaje sve zahtjevnija u pogledu hardvera te samim time sve više ovisi o AI upscalingu, kao što je DLSS, da bi se postigle prihvatljive brzine sličica.

"Računanje jednog piksela zahtijeva puno energije. To je računanje. Zaključivanje drugih 32 zahtijeva vrlo malo energije i možeš to učiniti nevjerojatno brzo. Dakle, jedna od ključnih stvari ovdje nije samo treniranje modela... već korištenje modela", naglasio je lider Nvidije.

Smanjenje opterećenja na GPU-u zaključivanjem piksela i stvaranjem dodatnih sličica pomoću AI-a, kao što to radi DLSS Frame Generation, svakako je promijenilo gaming od njegovog uvođenja. No, AMD-ovo rješenje, FSR, još uvijek je pristup koji se temelji na računalnoj obradi, iako postoje spekulacije da bi RDNA4 mogao imati AI hardverski temeljenu metodu kako bi se suprotstavio rješenjima Nvidije i Intela.