Dolazi novi val razvoja umjetne inteligencije – fizički AI, a tu pričamo u ulasku AI u fizički prostoru oko nas u vidu industrijskih i humanoidnih robota te autonomnih vozila, objašnjava Carlo Ruiz, potpredsjednik Nvidie za Enterprise Solutions & Operations u EMEA regiji i dodaje da taj val stiže baš sada jerr su se dovoljna razvila tri stupa ključna za daljnji iskorak, a to su omniverse, AI i robotika.
„Omiverse nam zapravo omogućava da najmodernije robote opremljene naprednim AI modelima stalno poboljšavamo kroz učenje. Ako želimo imati funkcionalne robote koji će nam pomagati u tvornicama ili kućanstvima, oni moraju mora biti uvježbavani, konstantno učiti. Uz pomoć omniversa to možemo raditi u svim mogućim scenarijima. Osvrnuo se i na Nvidijin novi čip Blackwell nazvavši ga temeljem AI tvornica koje Nvidia razvija sa svojim partnerima. Naglasio je kako je iznimno bitno optimizirati i softver da bi se izvukao maksimalni potencijal iz hardvera koji proizvode.
Ruiz se pohvalio i kako se od deset energetski najučinkovitijih superkompjutora čak šest nalazi u Europi, a svi rade na Nvidijinim platformama i dodao da top ten svjetskih most energy eficient green siperkomojuteri šest oh je u Europi, svi na Nvidijim platformama.
Pritom Ruiz ističe i odlične rezultate kompanije u posljednjem kvartalu. Jučer je naime Nvidia objavila treći kvartal fiskalne 2025. godine. NVIDIA je izvijestila o prihodima za treće tromjesečje koje je završilo 27. listopada 2024. od 35,1 milijardu dolara, što je 17 posto više u odnosu na prethodno tromjesečje i 94 posto više u odnosu na godinu prije.
Za tromjesečje, zarada po razrijeđenoj dionici prema GAAP-u iznosila je 0,78 USD, što je 16 posto više u odnosu na prethodno tromjesečje i 111 posto više u odnosu na godinu prije. Ne-GAAP zarada po razrijeđenoj dionici iznosila je 0,81 USD, što je 19 posto više u odnosu na prethodni kvartal i 103 posto više u odnosu na godinu prije.
Prihod Nvidijinog podatkovnog centra u trećem tromjesečju iznosio je 30,8 milijardi dolara, što je 112 posto više u odnosu na godinu prije. Taj je rast potaknula potražnja za računalnom platformom Hopper za velike jezične modele, mehanizme za preporuke i generativne AI aplikacije, priopćila je tvrtka. Analitičari su promatrali Nvidijine smjernice o grafičkoj procesorskoj jedinici Blackwell, čipu za umjetnu inteligenciju sljedeće generacije za kojim se potražnja pojavila u tvrtkama poput OpenAI-a i drugih koje grade podatkovne centre AI-ja.
Nvidijina prodaja je potaknuta stalnim trošenjem tvrtki u oblaku na njezine čipove, dok proširuju podatkovne centre koji mogu podnijeti zahtjeve generativne AI složene obrade. Tvrtka je rekla da je popravila grešku u dizajnu svojih Blackwell čipova mijenjajući nacrte koje je koristio TSMC za njihovu proizvodnju.
Tvrtka je u ranoj fazi izborila vodstvo u utrci za aplikacije umjetne inteligencije, dijelom zbog Huangovog uspješnog klađenja na tehnologiju čipova koja se koristi za poticanje industrije. Tvrtki nisu strane velike oklade. Nvidijin izum grafičkih procesorskih čipova, ili GPU-ova, 1999. godine pomogao je potaknuti rast tržišta PC igara i redefinirao računalnu grafiku. Prihodi tvrtke od igara u trećem kvartalu porasli su na 3,3 milijarde dolara, što je povećanje od 15 posto u odnosu na godinu prije.
Opet se malo vratimo umjetnoj inteligenciji i brojkama koje generira. Industrija za koju se očekuje da će potrošiti najviše na rješenja umjetne inteligencije u
razdoblju od 2024. do 2028. su financijske usluge. Uz vodeću bankarstvo, industrija financijskih usluga činit će više od 20 posto ukupne potrošnje AI. Sljedeće najveće industrije za potrošnju na umjetnu inteligenciju su softverske i informacijske usluge i maloprodaja. U kombinaciji, ove tri industrije osigurat će otprilike 45 posto ukupne potrošnje na umjetnu inteligenciju u sljedećih pet godina. Industrije koje će doživjeti najbrži rast potrošnje za umjetnu inteligenciju su poslovne i osobne usluge (32,8 posto CAGR) i prijevoz i slobodno vrijeme (31,7 posto CAGR). Osim toga, predviđa se da će 17 od 27 industrija uključenih u Vodič za potrošnju imati petogodišnji CAGR veći od 30 posto.
Pružanje infrastrukture umjetne inteligencije bit će vodeći slučaj upotrebe rješenja umjetne inteligencije tijekom većeg dijela predviđanja. Međutim, uz najsporiju projiciranu stopu rasta među slučajevima upotrebe uključenim u Vodič za potrošnju (14,7 posto CAGR) zbog ranog ulaganja pružatelja usluga, IDC očekuje da će je nekoliko drugih slučajeva upotrebe dostići ili prestići do 2028. Ti slučajevi upotrebe uključuju Augmented Fraud Analiza i istraživanje te Služba za korisnike i samoposluživanje omogućeno AI. Slučajevi upotrebe koji će imati najbrži rast potrošnje bit će proširena obrada zahtjeva (35,8 posto CAGR) i digitalna trgovina (33,2 posto CAGR). Predviđa se da će trideset od 42 slučaja upotrebe umjetne inteligencije identificirana u Vodiču za potrošnju imati petogodišnji CAGR veći od 30 posto.