Potrošači očekuju da će povezana tehnologija u budućnosti postati fleksibilnija i više interaktivna te smatraju da će uređaji omogućavati proaktivnije pa čak i kreativne izbore u širokom rasponu svakodnevnih životnih situacija do 2030.
Deseto izdanje Ericssonovog ConsumerLab izvještaja '10 glavnih potrošačkih trendova' stavlja u fokus predviđanja potrošača o različitim ulogama koje bi povezani pametni strojevi mogli preuzeti u budućnosti. Svaka od tih uloga bi se mogla promatrati kao novo područje usluga koje pružateljima 5G usluga otvara niz prilika da postepeno prošire pametne mreže do svojih korisnika.
Vizija Ericsson Researcha je da će napredak u umjetnoj inteligenciji (UI) i mobilnoj komunikacijskoj tehnologiji povezanim pametnim strojevima omogućiti sigurnu komunikaciju u svim mrežama budućnosti. Taj bi proces mogao svijetu omogućiti da bolje no ikad odgovara na potrebe potrošača, s obzirom da potrošači predviđaju da će pametna povezanost omogućiti usluge koje idu mnogo dalje od današnjih iskustava mobilne širokopojasne povezanosti.
Utemeljen na dugogodišnjem istraživanju globalnih trendova, ConsumerLabov izvještaj „10 glavnih potrošačkih trendova 2030.“ predstavlja očekivanja i predviđanja 50 milijuna ranih korisnika novih tehnologija iz 15 velikih gradova.
U ovom su istraživanju ispitanici ocjenjivali 112 koncepata povezanih pametnih strojeva, od onih usredotočenih na ljude do racionalnijih. Rezultat toga je pregled 10 uloga koje potrošači očekuju da će povezani pametni strojevi preuzeti u svakodnevnom životu do 2030. godine. Svaki trend u izvještaju opisuje specifičnu ulogu koju bi takvi strojevi mogli preuzeti.
„Iznenadilo me da su očekivanja potrošača vezana za pametniju povezanost veća nego za bilo koju drugu vrstu povezanih pametnih strojeva. Trend “Katice za povezanost“ uključuje predviđanja da će se uređaji pametno prilagođavati svim signalima uz neometano korištenje mobilne, Wi-Fi i fiksne povezanosti kao i pametnih lokatora signala koji korisnike vode do mjesta s optimalnom pokrivenošću čak i u područjima u kojima je gužva. To ukazuje na prilike pružateljima 5G usluga da postepeno prošire pametne mreže kako bi pokrili cijeli raspon novih usluga za svoje korisnike, a svaka od uloga strojeva koju predstavljamo u ovom izvještaju bi se mogla promatrati kao potpuno novo područje usluga“, pojašnjava Dr. Michael Björn, voditelj plana istraživanja (eng. Research Agenda) u Ericsson Consumer & IndustryLabu i autor izvještaja.
„Trend „Botovi u zajednici“, na primjer, osvjetljava ulogu koju bi strojna inteligencija mogla preuzeti u pružanju toliko potrebnih usluga u zajednici. Trend „Tumači“ iznosi ideju da bi se svi povezani uređaji trebali moći sami objasniti korisnicima, a trend „Botovi za održivost“ usredotočen je na povećanu potrebu za lokaliziranim pametnim klimatskim savjetima u budućnosti.“
“Ono što je zajedničko svim ovim potencijalnim uslugama jest da se oslanjaju na inteligentnu komunikaciju među različitim uređajima što stavlja umrežavanje u još veći fokus nego što je to danas“, zaključuje Björn.
10 glavnih potrošačkih trendova za 2030.
1. Botovi za tijelo: Uzmite dodatnu snagu - 76 potrošača predviđa pametna odijela za podršku posturi tijela.
2. Anđeli čuvari: Tri četvrtine vjeruje da će čuvari privatnosti pomoći u zavaravanju nadzornih kamera i blokiranju elektroničke špijunaže.
3. Botovi u zajednici: 78 posto njih vjeruje da će elektroničke usluge čuvara upozoriti saveznike u susjedstvu na uljeze.
4. Botovi za održivost: Vremenske prilike će u budućnosti biti ekstremne - 82 posto vjeruje da će uređaji dijeliti podatke i upozoravati na lokalne kišne bujice ili valove vrućine.
5. Kućni službenici: Rad od kuće bez smetnji - 79 posto njih kaže da će pametni zvučnici projicirati zidove za uklanjanje buke oko kućnog ureda.
6. Tumači: Više od 80 posto ispitanika predviđa automatizirane sustave za upravljanje financijama koji objašnjavaju kako se barata vašim investicijama.
7. Katice za povezanost: Pametni lokatori signala će vas moći voditi do lokacija optimalne povezanosti, kaže 83 posto potrošača.
8. Botovi negativci: Bota negativca kojeg se može uvježbati da pljačka ili napada druge želi 37 posto korisnika proširene/virtualne stvarnosti.
9. Kreatori medija: Strojevi će se brinuti o sadržaju. 62 posto misli da će igraće konzole izrađivati originalne igre zasnovane na njihovom iskustvu igranja.
10. Botovi koji šefuju: Oko 70 posto ispitanika vjeruje da će UI društvenih mreža razumijevati našu osobnost i izgraditi krug prijatelja dobar za naše mentalno i fizičko zdravlje.